PhD témata pro studenty / PhD topics for students
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera / University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Czech republic
1. Návrh výpočtových modelů
pro simulace dynamických stavů zatěžování pneumatik
Cílem je navrhnout výpočtové modely ve vybraném programu na bázi metody konečných prvků, které budou simulovat dynamické provozní stavy zatěžování pneumatik a budou dávat adekvátní výsledky. Verifikace bude probíhat měřením na dynamickém zkušebním zařízení.
Design of computational models of dynamic states simulation for car tire
loading
The aim is
to design computational models in a selected program based on the finite
element method, which will simulate dynamic operating conditions of tire
loading and give adequate results. Verification will take tests on a tire
dynamic test machine.
2. Návrh metody pro hodnocení
experimentálních dat z dynamického zkušebního zařízení pro pneumatiky pro účely
predikce zatěžování
Cílem je navrhnout metodu pro hodnocení experimentálních dat za účelem predikce dynamického zatěžování pneumatiky a tuhostních parametrů. Výstupem bude také matematický vztah, který na základě rychlosti automobilu, tlaku huštění, kontaktní plochy, geometrie pláště a jiných parametrů dokáže predikovat chování odvalující se pneumatiky.
Design of a method for evaluating of experimental data from a dynamic
tire test machine for tire loading prediction
The aim is
to propose a method for the evaluation of experimental data in order to predict
dynamic tire loading and stiffness parameters. The output will also be a
mathematical relationship that can predict the behavior of the rolling tire
based on vehicle speed, inflation pressure, contact surface, casing geometry
and other parameters.
3. Matematický popis zatěžovacích
stavů pneumatik ve vztahu k použitým materiálům s experimentálním ověřením
Cílem je nalézt matematický popis (vztah) mezi zatížením a deformací pláště, pomoci kterého bude možné vyjádřit různé statické a dynamické zatěžovací stavy pneumatik se zahrnutím materiálových parametrů jednotlivých částí pláště, tlaku huštění a geometrie pláště. Experimentální ověření bude provedeno měřením na statickém a dynamickém adhezoru.
Mathematical description of tire loading states in relation to used tire
casing materials with experimental verification
The aim is
to find a mathematical description of the relationship between load and
deformation of the tire casing, which will help to express the various static
and dynamic tires states with include the material parameters of the individual
tire casing parts, the tire inflation pressure and the geometry of the tire
casing. Experimental verification will be done by measuring on static and
dynamic test machines.
4. Vytvoření počítačového
programu pro získání tuhostí pneumatik pro automobily na základě
materiálových, geometrických a jiných parametrů plášťů pneumatik
Cílem je vytvoření počítačového programu pro získání tuhostních parametrů pneumatiky. Vstupními údaji do programu jsou materiálové parametry částí pláště pneumatiky se zahrnutím materiálových modelů pro elastomery, provozní podmínky, experimentální údaje z dynamických testů aj. Verifikace bude probíhat experimenty na dynamickém adhezoru.
Computer program formation to obtain stiffness of car tires from the
aspect of material, geometry and other tire casing parameters
The aim is creation
of a computer program to obtaining tire stiffness. Input data into the program
are material parameters of each individual tire casing parts with include
material models of elastomers, operating conditions, experimental data from
dynamic tests etc. Verification will be done on based results from tests on
dynamic test machine.
Výpočtový model pneumatiky pro analýzy hlučnosti
Design of tire model
for tire noise analyses
Cílem je navrhnout výpočtový model pneumatiky se zahrnutím všech
podstatných vstupních údajů s důrazem na materiálový popis strukturních
částí pláště pro analýzy hlučnosti. Součástí je návrh experimentálního
modelování pro rychlé porovnání dosažených výsledků z výpočtů s experimentálními
údaji a stanovení verifikačních kriterií. Výpočtový model je potřeba
optimalizovat na výpočtový čas.
Výpočtový
model pneumatiky pro analýzy teplotních polí v plášti
Design of tire model for analyses
of field of temperature into tire